Loading...
PERSONAL 2017-08-29T22:57:32+00:00

PANORAMA SOCIALĂ

Panorama Socială reflectă faptul că oamenii trăiesc într-un teritoriu imaginar plin de imagini sociale. Pozițiile în care apar reprezentările oamenilor în această panoramă, determină calitatea emoțională a relațiilor interpersonale. Pe scurt, ‘relație = locație’.

Panorama Socială este un instrument care poate fi folosit pentru a schimba relațiile cu cei pe care-i iubim, prieteni, colegi, copii, părinți, necunoscuți, dar și cu cei care au murit, fantome și zei (în cazul celor care au astfel de credințe).

Panorama Familială

 Configurația familiei din copilăria timpurie formează schița pentru fațeta socială a personalității. Tiparele neproductive de relaționare pe care oamenii le mențin cu alți oameni în cursul vieții adulte, sunt înrădăcinate frecvent în panorama familială de pâna la vârsta de 6 ani.

Prin folosirea modelului Panoramei Familiale, asistăm clienții să exploreze configurația spațială a familiilor, prin regresie. Cu ajutorul unor tehnici simple de hipnoză, clienții sunt susținuți să se întoarcă în timp pentru a-și retrăi copilăria. Ei sunt îndemnați să exploreze pozițiile mamei, tatălui, fraților și altor membri ai familiei.

Astfel clienții își identifică tiparele inconștiente de relaționare defectuoasă cu persoanele cele mai importante din viața lor și le schimbă, în acest mod fiind posibilă imbunătățirea relațiilor interpersonale și obținerea stării de fericire și armonie.

Lucrul cu panorama familială din copilărie s-a dovedit a fi una dintre cele mai eficiente și elegante abordări pentru realizarea schimbării personalității.

Metoda Panoramei Familiale este asemănătoare Constelației Familiale, cu mențiunea că are un caracter mai ecologic deoarece conținutul clientului provine 99% din partea acestuia, nefiind alterat de interpretarea altor persoane.

Panorama Spirituală

Reprezentarea lumii sociale nu este limitată la oamenii în viață. Respectând aceleași principii ale personificării în spațiul mental, oamenii își reprezintă prieteni virtuali, creații imaginare precum personajele din romane, moartea, strămoși, spirite, zei, sfinți, îngeri, fantome și extratereștri.

Panorama Spirituală este un instrument foarte util ce ajută terapeuții să abordeze aspectele religioase printr-o modalitate străveche, orientată pe proces și liberă de conținut, ce previne alunecarea în zona de religiozitate new age.

Panorama sociala spirituala

Relationships are Constructed from Generalized Unconscious Social Images Kept in Steady Locations in
Mental Space

Relationships-as-spatial-constructs-Lukas-Derks

 

 

Lucas A.C. Derks*i, Walter O. Oetsch**, Wolfgang Walker***
* International Laboratory for Mental Space Research, Nijmegen, Netherlands
** „Johannes Kepler” University of Linz, Austria
*** International Laboratory for Mental Space Research, Berlin, Germany

 

 

 

Abstract

The social panorama approach is a psychotherapeutic method based on the view that generalized unconscious spatial imagery forms the cognitive foundation of social life. It appears to be an efficient therapeutic tool for solving a wide range of relational issues and may inspire research on space in social cognition. The leading principle of the social panorama model is “relation equals location”, which means that people keep the generalized images of relevant others in steady locations in the mental space around them. The exact location of such an image governs the emotional quality of the relationship.

We tested the prediction that moving a social image will change the emotional meaning of the relationship involved (i.e., relation equals location). To this end, we measured how increasing the distance to the image of a beloved alters the emotional experience. Our results show that, when asked to triple the distance to the image of a loved one, the participants exhibited a significant decrease in the intensity and dramatic shifts in the quality of their emotions.

Keywords: social panorama, spatial imagery, social cognition

Descărcați întregul articol de aici: http://jep.ro/images/pdf/cuprins_reviste/73_art_1.pdf

0 Shares
Share
+1
Share