Panorama Socială în Organizații

G: De ce ar trebui un angajator să apeleze la serviciile unui Consultant în Panorama Socială pentru compania lui?

L: Cred că din același motiv pentru care ar angaja un trainer sau un specialist care să ajute în rezolvarea anumitor conflicte sau probleme ale angajaților.

Să îi ajute să renunțe la dușmănii de exemplu, să îi apropie unii de alții și să-și îmbunătățească relațiile colegiale. Cred că ăsta este motivul principal. Și să lucreze unu la unu cu angajații.

Bineînțeles că și Consultanții în Panorama Socială pot lucra la îmbunătățirea echipelor, nu doar individual.

Există consilieri organizaționali sau traineri care au o experiență mai vastă cu grupurile și pot folosi privirea de ansamblu pe care o au.

De exemplu, în unele organizații există o foarte mare diferență între sus și jos, între top management și restul angajaților.

Și putem vedea acest lucru în Panorama lor Socială.

Atunci când toată lumea spune “Da, voi, cei de sus,… și noi, cei de jos”, atunci avem de-a face cu o reprezentare mentală.

Deci dacă vrei s-o schimbi și spui “Da, organizația noastră era mai omogenă”, înseamnă că este nevoie de să fie făcută echilibrarea polilor de putere. Asta trebuie să se schimbe.

Și există persoane care pot face acest lucru folosind Panorama Socială. Pot privi problema dintr-un punct de vedere spațial.

G: Asta referitor la relațiile dintre angajați. Dar ce ne poți spune despre strategie?

Se poate folosi Panorama Socială pentru îmbunătățirea sau descoperirea de noi strategii pentru companie?

L: Te referi la strategii de marketing sau de produs?

G: În general. Dacă poate fi folosită ca oamenii să găsească noi idei și soluții despre modul în care vor să se poziționeze ca și companie.

L: Compania în sine este tot un fel de personificare.Unele persoane spun identitatea companiei sau sufletul companiei. Așa că devine o entitate de sine stătătoare.

La fel poate fi regăsit și în alte persoane din afara companiei, în Panorama lor Socială,

și pot spune ‘’Asta este o bancă foarte bună’’ și astfel, poziționând-o foarte sus în ierarhia lor, ei știu că “Aici îmi pot încredința banii”.

Poți influența, poți crea o asemenea poziționare cu ajutorul marketingului, al publicității.

G: Cred că ajută și atunci când ai proiecte noi, ca de exemplu deschiderea de noi filiale.

L: Am fost angajat la un moment dat să vorbesc unor oameni care lucrau pentru o companie producătoare de softuri, dar erau mereu trimiși la clienți.

Acești ingineri, să spunem, erau trimiși la altă companie și lucrau pentru acea companie.

Puteau să rămână acolo chiar și un an de zile.

Astfel, uitau că de fapt lucrau pentru compania de softuri, devenind loiali clientului și nu companiei de care aparțineau. Și acest lucru putea crea diverse probleme, ca de exemplu, faptul că vroiau să fie angajați de client, nu să se întoarcă la compania de softuri.

Astfel de lucuri pot fi influențate cu ajutorul comunicării spațiale.

Despre asta am vorbit oamenilor. Și directorul general al companiei a avut un discurs tot pe acest subiect: cum să creeze legături mai puternice în așa fel încât angajații să considere compania angajatoare mai aproape de ei, decat pe cea a clientului.

L: … sau atunci când lucrezi într-o companie mare, felul în care îți reprezinți departamentele și locația contează foarte mult.

De exemplu, dacă lucrezi în departamentul Administrativ și nu îți plac cei de la Producție pentru că ai impresia că întârzie mereu, atunci această percepție te poate face să-i consideri ca fiind băieții răi. Asta este o zonă unde poți lucra ca și consultant.

Îți vei da seama că această percepție este una generalizată, creată de un grup de oameni din departamentul Financiar de exemplu.

Iar ei vor trebui să schimbe această percepție pentru că altfel distrug reputația întregii companii.

By | 2017-04-29T15:28:44+00:00 29 aprilie, 2017|Video|

Comenteaza

0 Shares
Share
+1
Share